April 16, 2018

Bandung lagi (7 April - 10 April 2018) - Part 1

Assalamualaikum

Tak pernah terfikir pun untuk repeat Bandung dalam waktu terdekat. Tapi benarlah kata orang, rezeki tak pernah salah alamat. Trip kali ini kerana mengikuti office trip anak bujang seramai 19 orang in total. 17 Dewasa dan 2 kanak2. Ditaja oleh bosses anak, alhamdulillah dengan izinNya juga dapat ke sini lagi. 

Flight pada petang Sabtu (6.10pm). Mendarat di Bandara Bandung hari pun dah malam dan bumi Bandung di basahi hujan pada malam itu. Terus ke Hotel Best Western Premier La Grande berdepan dengan Bandung Indah Plaza (BIP). Tempat kenangan berjalan kaki dengan kawan2 dari UTC Hotel untuk makan McD...haha...UTC Hotel pun boleh nampak dari sini. Beli sim card Simpati 6GB harga 40k, padahal harga kat pack tu 20k sahaja. 

DAY 1 ( 7 April) - flight KL-BDO 6.10pm

Not reccommended. Hangus dan terlebih masam


Best Western Premier La Grande







Ke BIP untuk dinner, dah lewat sangat semua kedai makan dah tutup operasinya

No choice makan KFC aje kat bawah Hotel. Anak bujang tapaukan ke bilik

Nama Menu ni YAKINIKU. Ada ke kat KFC Malaysia? Sedap la nih, masih terasa keenakkan ayam tu
DAY 2 (8 April) 

Breakfast - start at 6am (varieties and a lot of choices - isi perut sampai kenyang)
Pukol 7 gerak ke Bandung Selatan
  • Kawah Putih
  • Glamping Lake Side Pinisi Resto
  • Wisata air Curug Tilu
  • Lunch di Saung Gawir
  • Penangkaran Rusa di Kg Cai Ranca Upas
  • Kolam air panas (not sure nama tempat ni, cos duk dalam bas je, tak turun)
  • Kopi Luwak Farm (Careuh Coffee)
  • Cibaduyut 










Nanti sambung trip pada hari ke dua..insyaAllah





















No comments:

Featured Post

Makan @ Kantan, Kota Damansara

 Assalamualaikum. Kantan makanan Kelantan. Walaupun saya bukan orang Kelantan. Simpan sini untuk kenangan. Akhir Ramadan kita tukar selera b...