Assalamualaikum
Tak pernah terfikir pun untuk repeat Bandung dalam waktu terdekat. Tapi benarlah kata orang, rezeki tak pernah salah alamat. Trip kali ini kerana mengikuti office trip anak bujang seramai 19 orang in total. 17 Dewasa dan 2 kanak2. Ditaja oleh bosses anak, alhamdulillah dengan izinNya juga dapat ke sini lagi.
Flight pada petang Sabtu (6.10pm). Mendarat di Bandara Bandung hari pun dah malam dan bumi Bandung di basahi hujan pada malam itu. Terus ke Hotel Best Western Premier La Grande berdepan dengan Bandung Indah Plaza (BIP). Tempat kenangan berjalan kaki dengan kawan2 dari UTC Hotel untuk makan McD...haha...UTC Hotel pun boleh nampak dari sini. Beli sim card Simpati 6GB harga 40k, padahal harga kat pack tu 20k sahaja.
DAY 1 ( 7 April) - flight KL-BDO 6.10pm
![]() |
| Not reccommended. Hangus dan terlebih masam |
![]() |
| Best Western Premier La Grande |
![]() |
| Ke BIP untuk dinner, dah lewat sangat semua kedai makan dah tutup operasinya |
![]() |
| No choice makan KFC aje kat bawah Hotel. Anak bujang tapaukan ke bilik |
![]() |
| Nama Menu ni YAKINIKU. Ada ke kat KFC Malaysia? Sedap la nih, masih terasa keenakkan ayam tu |
DAY 2 (8 April)
Breakfast - start at 6am (varieties and a lot of choices - isi perut sampai kenyang)
Pukol 7 gerak ke Bandung Selatan
- Kawah Putih
- Glamping Lake Side Pinisi Resto
- Wisata air Curug Tilu
- Lunch di Saung Gawir
- Penangkaran Rusa di Kg Cai Ranca Upas
- Kolam air panas (not sure nama tempat ni, cos duk dalam bas je, tak turun)
- Kopi Luwak Farm (Careuh Coffee)
- Cibaduyut





















No comments:
Post a Comment