April 25, 2018

Bandung lagi (7 April - 10 April 2018) - Part 2

Bersambung Part 2...

Dari Kawah Putih kami bergerak ke Glamping Lake Side Pinisi Resto. Tempat yang sama pada trip sebelum ini cuma bezanya adalah cuaca yang amat baik sekali. Terang benderang, Syukur Alhamdulillah.  Ladang2 teh menghiasi sepanjang perjalanan ke sini. 







Berposing dengan bakwan yang sedap ni


Kali ni macam malas nak beratur dan bersesak naik jambatan gantung tu, so just lepak sini jer sambil menyedut udara segar. Titanic Bandung tu sekadar Restoren sahaja. Sambil2 tu boleh berphoto2..


Taman Wisata Curuq Tilu, tepi jalan je, easy access






Lunch @ Saung Gawir

Otak2 keras cam kepok lekor bakar

Sambal tu sedap pedas menyengat



Ikan masin ni takde sapa sentuh, bazir jer

Ini pun sodap, gurame sweet sour

View sebelah Saung Gawir


Strawberry and pokok bawang...udara nyaman je kat sini



Lepas tu gerak ke Penangkaran Rusa di Kg Cai Ranca Upas. Tapi tak join diorang pun dekat rusa tu cos ambik kesempatan ke Musholla terlebih dahulu settelkan apa yang wajib. So yang ada hanya gambo bunga ni je...hehee...

 Last before gerak balik ke Kota Bandung, singgah di Luwak Coffee.
@ Cibaduyut

Kawan kirim bakpia, jumpa aje terus la beli. Tapi harga agak mahal di sini. Rasa cam bila depa dengar kita cakap Msia terus diketuknya harga. Tanda harga takde so senang lah nak up suka hati

Beli fridge magnet jer dalam ni. Choice banyak dan harga hanya 5ribu sekeping


Malam tu dinner di Simpang Raya Nasi Padang, pergh nasi lagi...tiap2 malam camni mau naik lagi 10kg...hahaha

Barisan lauk2...pilih yang mana berkenan di anak tekak
Pas dinner balik hotel dan time to luruskan urat tulang belulang...

END of Day 2





No comments:

Featured Post

Makan @ Kantan, Kota Damansara

 Assalamualaikum. Kantan makanan Kelantan. Walaupun saya bukan orang Kelantan. Simpan sini untuk kenangan. Akhir Ramadan kita tukar selera b...