July 8, 2025

Kuliner Jakarta-Bandung, bikin ngiler

Salam

Belanja gambar makanan sepanjang berada di Jakarta dan Bandung. 

29 May to 1 June 2025

Pagi Sore, PIK

Arrived in Jakarta terus ke Pagi Sore di Pantai Indah Kapuk, PIK

Rendang daging, ayam pop, tunjang gulai, memang terbaik, tak ingat dah makan lauk apa lagi...hahaha...banyak sangat

kerepek kulit lembu ke apa, ntah...not for my anak tekak...hahaha

Ais jeruk

Rijsttafel Restaurant 

Sarapan pagi di Bandung sebelum bergerak ke tempat2 wisata. Rijsttafel Restaurant

Soto ayam beda sekali dengan soto Malaysia 

Lontong dengan satay

Burangrang, Dusun Bambu

Ron 88 aka mineral water kat Burangrang Restaurant, Dusun Bambu.
Makan Siang 

Pisang cheese chocolate as a dessert

Nasi goreng 

Watson Chihampelas Walk

Penat pusing Chihampelas Walk, Pocari Sweat untuk hilangkan haus dan kekal terhidrasi

Hotel Ashley Sabang

Sarapan pagi keesokannya di Hotel Ashley Sabang


Croco By Monsieur Spoon

Sambung pekena latte sebelum mulakan misi Mall hopping

Pisang goreng dan Cireng, first time makan benda alah ni

Cireng, liat2 gitu 

Remboelan, Grand Mall Indonesia

Lepak sini sementara menunggu turn untuk makan siang di Remboelan. Boleh tahan ramai manusia so terpaksa la bersabar menunggu nama dipanggil

Makan siang at Remboelan

Macam otak2

rasa macam kuih Dangai 

Cucur jagung, tak makan pun, order kemain lagi, tapau bawak balik hotel

Tauhu apa ntah, anak yang order

Wajah keseluruhan makanan2 yang dinikmati 

nasi goreng giler tu sedap dan portion banyak sangat, boleh 2 orang makan 

Lontong Banjar Bang Suhai

Dinner kat kedai sebelah Hotel je

Sate minang

Sedappp dan recommended, nak repeat lagi sebelum balik Malaysia tapi tak berkesempatan

Enak dan gurih, InsyaAllah ada rezeki kita ke sini lagi

Street Food Jalan Sabang

Street food, Kuliner Jalan Sabang

Murtabak manis aka apam balik tapi packaging dia, kalah Malaysia...
Pasar malam Malaysia masuk dalam plastik aje...hehe

Sedapp 

Rotiboy Pasar Tanah Abang

Rotiboy sama aje taste di mana2...hahaha

Tuan Mudo Nasi Padang PIK By The Sea

Before ke airport untuk pulang ke Malaysia, makan siang nasi padang lagi di sini...

Overall sedap jugak, kurang lebih aje dengan Pagi Sore

Ayam goreng dia terbaik! Enak bangat, siap tambah order

Soekarno-Hatta Airport, Terminal 3

Cemilan sementara menunggu kehadiran pesawat

Lapislapis ni pun sedap juga


Ole2 dari Kartika Sari...seruuu browniesnya tapi takut kali nak makan banyak2, maniss 












No comments:

Featured Post

Makan @ Kantan, Kota Damansara

 Assalamualaikum. Kantan makanan Kelantan. Walaupun saya bukan orang Kelantan. Simpan sini untuk kenangan. Akhir Ramadan kita tukar selera b...