Salam
Belanja gambar makanan sepanjang berada di Jakarta dan Bandung.
29 May to 1 June 2025
Pagi Sore, PIK
Arrived in Jakarta terus ke Pagi Sore di Pantai Indah Kapuk, PIK
Rendang daging, ayam pop, tunjang gulai, memang terbaik, tak ingat dah makan lauk apa lagi...hahaha...banyak sangat
kerepek kulit lembu ke apa, ntah...not for my anak tekak...hahaha
Ais jeruk
Rijsttafel Restaurant
Sarapan pagi di Bandung sebelum bergerak ke tempat2 wisata. Rijsttafel Restaurant
Soto ayam beda sekali dengan soto Malaysia
Lontong dengan satay
Burangrang, Dusun Bambu
Ron 88 aka mineral water kat Burangrang Restaurant, Dusun Bambu.
Makan Siang
Pisang cheese chocolate as a dessert
Nasi goreng
Watson Chihampelas Walk
Penat pusing Chihampelas Walk, Pocari Sweat untuk hilangkan haus dan kekal terhidrasi
Hotel Ashley Sabang
Sarapan pagi keesokannya di Hotel Ashley Sabang
Croco By Monsieur Spoon
Sambung pekena latte sebelum mulakan misi Mall hopping
Pisang goreng dan Cireng, first time makan benda alah ni
Cireng, liat2 gitu
Remboelan, Grand Mall Indonesia
Lepak sini sementara menunggu turn untuk makan siang di Remboelan. Boleh tahan ramai manusia so terpaksa la bersabar menunggu nama dipanggil
Makan siang at Remboelan
Macam otak2
rasa macam kuih Dangai
Cucur jagung, tak makan pun, order kemain lagi, tapau bawak balik hotel
Tauhu apa ntah, anak yang order
Wajah keseluruhan makanan2 yang dinikmati
nasi goreng giler tu sedap dan portion banyak sangat, boleh 2 orang makan
Lontong Banjar Bang Suhai
Dinner kat kedai sebelah Hotel je
Sate minang
Sedappp dan recommended, nak repeat lagi sebelum balik Malaysia tapi tak berkesempatan
Enak dan gurih, InsyaAllah ada rezeki kita ke sini lagi
Street Food Jalan Sabang
Street food, Kuliner Jalan Sabang
Murtabak manis aka apam balik tapi packaging dia, kalah Malaysia...
Pasar malam Malaysia masuk dalam plastik aje...hehe
Sedapp
Rotiboy Pasar Tanah Abang
Rotiboy sama aje taste di mana2...hahaha
Tuan Mudo Nasi Padang PIK By The Sea
Before ke airport untuk pulang ke Malaysia, makan siang nasi padang lagi di sini...
Overall sedap jugak, kurang lebih aje dengan Pagi Sore
Ayam goreng dia terbaik! Enak bangat, siap tambah order
Soekarno-Hatta Airport, Terminal 3
Cemilan sementara menunggu kehadiran pesawat
Lapislapis ni pun sedap juga
Ole2 dari Kartika Sari...seruuu browniesnya tapi takut kali nak makan banyak2, maniss






































No comments:
Post a Comment