Assalamualaikum. Sambungan trip Melaka - Part 2
Trip tahun lepas, mana la nak ingat lagi kan, dah lupa dah Nekbu pun..
Lepas check out, kita ke sini. Bawak cucunda berdua nak tengok binatang. Boleh google harga tiket masuk, lupa dah.
Pernah ke sini berbelas tahun lepas. Masa tu stay kat satu apartment dalam area Afamosa ni. Waktu tu masuk kat water world (wet area), so kali ni baru kita masuk ke area Safari yang more fun. Datang pulak dengan cucunda, berdouble fun la...haha
Tengok show cowboy, Wild Wild West!. Siap tembak menembak lagi, seram pulak rasa..hahaha...makcik lari laju2 pergi surau untuk solat jamak
Elephant show, terbaik!
Kami duduk row depan sekali, time gajah tu datang dekat, menjerit kami weihhh, giler la, takut gajah tu hempok kami dengan hidung panjang dia tu. Cepat lari menyelamatkan diri
Pastu ke Monkey Island naik raft. Macam2 spesis monkey kat sini. Lepak sekejap aje cos dah bunyi guruh berdentum2, risau takut hujan kat tengah island tu. Haha..
Fridge Magnet
Exciting Adventure Safari ride. Truck yang bawak tour satu Safari. Boleh tengok wild animals dengan lebih dekat. InsyaAllah secure je truck tu, dah rasa cam duduk dalam penjara bergerak.
Animal lover
Show burung, parrots dll. Binatang pun pandai bila dilatih dan diajar selalu kan, apalagi kita insan yang Allah kurniakan akal dan fikiran. Time kami pergi ni bukan lah cuti sekolah tapi penuh dengan budak2 rombongan sekolah. Meriah!




























No comments:
Post a Comment