Assalamualaikum
Kemalasan melanda untuk sambung cerita Surabaya ni. Malas nak tulis apa2, mood menulis jatuh gedebuk, just save gambar2 untuk kenangan di sini. A pictures is worth a thousand words.
 |
| Labirin Park @ Coban Rondo |
 |
| Tak tersesat pun kami di dalam ni, senang jer cari jalan keluar. Tahniah untuk diri sendiri..hehe |
 |
| Kayuh2 basikal sambil sedut udara dingin dan nyaman |
 |
| Coban Rondo |
 |
| Awasin yer |
 |
| Air terjun Coban Rondo |
 |
| Biasa2 sahaja, tiada yang Woow sangat |
 |
| Omah Kayu |
 |
| Bukit Bintang |
 |
| Paralayang |
 |
| Ke Omah Kayu. Sini tak berpeluang untuk bergambar sangat bcos kesemua rumah kayu yang ada orang duk melepak dan berdating. Tak sampai 10 minit pun kat sini.. |
 |
| Petik apel dan makan sebanyak mana mampu, sekuat gigi dan anak tekakmu |
 |
| Fresh from the farm |
 |
| Manis bangat apel ni |
 |
| Ibu tak tahan beli jugak la sekilo, bawak pulang ke Tanah Malaya |
 |
| Lepas tu gerak ke Muzium Angkut |
 |
| Ambik gambar sekadar nya sahaja |
 |
Lunch cum minum petang kami pada hari itu sebelum bergerak balik ke Surabaya. Bakso Malang. Sedap malangnya sedikit masin untuk anak tekak aku
|
Sampai Surabaya agak lewat malam. Sempat singgah di Masjid Cheng Hoe, Pasuruan. Stop shopping kain batik sekejap di pertengahan jalan ke Surabaya, not sure nama tempat tu.
 |
| Seawal 9.30 pagi sudah di Airport untuk flight balik ke KL jam 12 tengahari. Silap percaturan beli tiket awal sangat, sampai Surabaya lewat malam dan tak sempat untuk shopping dan pusing2 bandar. Alasan untuk ke Surabaya lagi ke tu? hehe.. |
 |
| Flight on time. Yeah tak sabar nak balik ke negeri hujan batu |
 |
| Surabaya Patata yang sempat dirembat di Airport. Ustazah Oki Santiana Devi punya bisnes. Ok la, not bad rasa dia |
 |
| Cheese jua yang jadi pilihan |
 |
| Ini yang sempat dirembat di Kota Malang. Beli tak banyak sekadar untuk merasa. Semuanya manis2 potong kaki...nauzubillah |
Last but not least, FM ini sahaja 2 ketoi yang sempat dibeli di Airport. Walaupun harganya agak mahal @ 55 ribu per pcs, kurembat jua untuk kenangan di Surabaya. FM Bromo yang dibeli tinggal kenangan sahaja, tertinggal di dalam Jeep semasa balik dari Bromo, terlupa ambik. Dengan tshirt lagi. Sedih takde rezekiku.
Sekian sahaja la cerita Surabaya. Photo2 yang ada wajah sendiri berlambak, beribu2 lemon tapi cukup lah ini untuk diletakkan di blog ini. Untuk repeat Bromo, tidak sama sekali. Cukup lah sekali impian ke situ menjadi nyata. Alhamdullillah.
Next trip, ke mana kita neeyy?
No comments:
Post a Comment