Assalamualaikum
First time buat carrot cake kukus, ermmm sedapnya...lembut sangat, lepas sepotong, sepotong masuk mulut...sampai lupa diri...huhu...
Mula2 tengok padat semacam je rupanya, tapi bila dah dipotong...ermmm lembut dan gebu gebas gitu. Alhamdulillah...
CARROT
CAKE SURIA
4 biji telor (asingkan putih & kuning)
1 cawan minyak
100g gula halus
140g gula perang
1 cawan carrot yang diparut
250g tepong + 1 sudu the baking powder
1 sudu teh serbuk kayu manis
1 sudu teh garam
100g walnut cincang
Pukul kuning telor, campur minyak, gula, carrot dan
kacau sebati dan masukkan walnut dan akhir sekali
masukkan bahan-bahan kering yang lain.
Di mangkuk lain, pukul putih telor sampai kaku dan
campurkan ke dalam adunan tadi.
Gaul sebati dan boleh la bakar/kukus.
1 cawan minyak
100g gula halus
140g gula perang
1 cawan carrot yang diparut
250g tepong + 1 sudu the baking powder
1 sudu teh serbuk kayu manis
1 sudu teh garam
100g walnut cincang
Pukul kuning telor, campur minyak, gula, carrot dan
kacau sebati dan masukkan walnut dan akhir sekali
masukkan bahan-bahan kering yang lain.
Di mangkuk lain, pukul putih telor sampai kaku dan
campurkan ke dalam adunan tadi.


No comments:
Post a Comment