April 10, 2012
Blueberry Cheese Cake
Assalamualaikum...
Blueberry cheese cake lagi. ni upon request dari anak bujang, siadik tu dah jadi feveret dia cheese cake ni. So bila bahan2 semua dah ada kat umah, siibunya tak de la terpukul sangat nak beli bahan2 untuk membuatnya....cepat dan tepat..
Base tu biskut cream crackers tiger tu jer...itupun pemberian dari kawan, katanya tak de sape nak makan biskut tu kerana anaknya dah jauh ke Sabah. So daripada membazir, siap dia blender biskut tu dan bagi aku....tak sampai hati pulak nak tolak pemberian orang. Rezeki jangan ditolak. yer dak...? so jadilah base yang agak tebal kerana kuhabiskan semua biskut tu supaya tak berbaki lagi. Kalau ada baki, nanti nak kena buat lagi...huhu..
Ibu masuk gak mulut sepotong dua...pastu angkat tangan surrender dah...badan makin berlemak, risau gak bila dah tua-tua ni...takut jugak macam2 penyakit hinggap...nauzubillah...so dah masuk 4 series ni, cuba kurangkan makanan2 penyumbang kepada aktiviti2 tidak sihat di dalam badan. Moga sihat sentiasa....aminn...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Featured Post
Makan @ Kantan, Kota Damansara
Assalamualaikum. Kantan makanan Kelantan. Walaupun saya bukan orang Kelantan. Simpan sini untuk kenangan. Akhir Ramadan kita tukar selera b...
-
Trip Jakarta-Bandung - 29 May to 1 June 2025 Beli flight ticket a month before flight, last minute plan, exchange rates waktu ni - rp100k=...
-
Happy Birthday cucunda Nekbu yang manis, little princess Nekbu, Nuhaa Medina Binti Kamar Adam Iskandar 2 tahun Nuhaa yang penuh comel dan ce...
-
Assalamualaikum. Sambungan trip Melaka - Part 2 Trip tahun lepas, mana la nak ingat lagi kan, dah lupa dah Nekbu pun.. Lepas check out, kita...
No comments:
Post a Comment