March 29, 2013

Kuey Cek Mek Molek la sangat...


Assalamualaikum w.r.t

Salam penghulu segala hari, Jumaat yang mulia.

Nama jer kuey cek mek molek tapi indah nama dari rupa...haha...ni lah rupa kalau dah vitamin malas campur rajin menguasai diri...malas nak buat tapi rajin nak makan...haaa...camane tu...tapi walaupun rupanya kecik beso rasanya tetap menten gitu...bukan payoh noo...resepi yang bab kata orang pejam mata pun boleh buat....yer tak...?


Untuk resepi ni elok guna keledek (sweet potato) yang warna kuning tu. Isi keledek ni memang sedap sangat. Rebus pun sekejap jer...dah rebus lenyek-lenyekkan, masukkan tepung gandum, jangan banyak sangat, nanti keras lak, biar lebih keledek daripada tepung, baru la umpphh....pastu bentukkan lah...nak bulat ker, bujur ker....pastu masukkan gula sebagai intinya. Banyak ke sikit terpulang kepada empunya badan. Kalau sayangkan diri, kurangkan gula dalam makanan, lebihkan gula dalam senyuman. Tak gitu....:) Pastu goreng la untuk kesedapan yang lebih nyata.
Yang penting malas-malas pun, masak dari HATI, masak with IMAN...suka tak...?

No comments:

Featured Post

Surabaya - 1 - 4 Sept 2017

Assalamualaikum... Alhamdulillah, satu daripada impian dan angan2 sudah tercapai. Terima kasih Allah kerana mengizinkan kami menjejakka...