June 15, 2012

Restoran Chef Zaidah - D'jeumpa

Assalamualaikum... Sesekali food review, boleh kan? Almaklum lah minggu ini minggu dapur tidak berasap langsung! Believe it or not...! Malunya pada diriku sendiri...itulah akibatnya kalau dah 'sibuta kehilangan tongkat' nak ke kedai pun payah....nak beli barang dapur, lauk pauk...terpaksa kutangguhkan dulu...end up semua juadah terpaksa dibeli.. Alhamdulillah, semalam keretaku kembali sihat, dah discharge dari hospital, Syukur, semoga lepas ni 'sihitam manisku' tidak akan meragam dan sakit yang 'major' lagi...insyaAllah..harapan dan doa kupanjatkan pada yang maha esa. So semalam, sempat lah ke Carefour KD untuk mencari barang2 keperluan. Si bujang pulak, mengadu 1 hari tak makan, kes bola punya pasal sampai tidur meninggi hari, pastu petang sambung tidur lagi...bertuah punya anak, tapi bukan selalu camtu, aku faham, bila cuti aje tidurnya terlebih...so singgahlah di Restoren D'Jeumpa ni...dah banyak kali gak ke sini, dan nasi goreng D'Jeumpa tu dah 2 kali masuk ke dalam perutku. Sedap pada anak tekakku la...wangi jer bau dia pasal ada bunga kantan. Nampak bunga kantan yang diracik halus kat atas tu? bila tergigit bunga kantan tu, huihh...nikmatnya...tu yang aku rekemen kan kat sini...harganya RM7, portion yang agak besar, sorang tak abis makan...pekena pulak dengan teh o ais limau...ermmm...yummyy... *******apalagi...jom! jalan2 cari makan*******

1 comment:

Acik Erna said...

SH..acik pulak kurang suka kalau tergigit bunga kantan tu..kalau masak..acik ambik bau je..belah dua aje..bila dah masak senang nak dikeluarkan

Featured Post

Juadah2 Syawal 2017

Assalamualaikum  Syawal 2017 sudah berlalu pergi meninggalkan kita. Semoga dipanjangkan usia untuk dipertemukan Ramadan dan Syawal 2018...