November 18, 2011

Versi happy and frust!

Assalamualaikum

Salam pagi Jumaat yang penuh berkat dan penuh rahmat dariNya. Syukur Alhamdulillah...versi happy pertamanya kerana Malaysia menang bolasepak 1-0 ngan Indon, w/pun aku bukan peminat bolasepak tegar tapi sejak 2 menjak ni, suka pulak tengok bolasepak ngan anak2 bujangku...yg bestnya kalo part gol pasukan yg disokong, bergegar umah menjerit...!...kusss...semangat...
Versi happy ke 2, arini tk de exam...hehehe...hilang la sekejap keluh kesah, resah gelisah hati aku ni...aikkk...cam aku lak yang exam ni...ibu ni over la...(itu yang selalu anak bujang aku cakap)

Versi frustnya pulak...aku ade 2 benda "alah" ni kat umah. Beli kat Melaka aritu...1 tu chaca dan 1 lagi tu sekoteng. Yang chaca tu belum berusik, bila chaca nak jadi bubur pun tak tahu la...yang 1 lagi tu....huaaa...ni la yang buat aku sedih dan frust sangat nih....
Konon2 la citenya...malam tadi sambil layan bola..godek2 la nak buat talam skoteng. Dengan lafaz Bismillah, dengan penuh tekun dan tekad, aku follow resepi tu betul2 dah...tak de cacat cela dan takde derhaka sikit pun...tapi bila bukak pengukus, tengok ngaper talam ku ni lembik...sabo lagi...sambung kukus lagi...sampai dah abis bola...bila angkat cam tu gak la rupa dia...lembik sangat....huaaaa.....


Sedihnya...dah la 2 loyang lak tu...sape nak makan. Dugaan betul ni...asam garam tukang masak ni, camtu la kan. Kalo jadi masuk perut, kalo tak jadi masuk tong sampah...! Agaknya kena nuntut ilmu dalam dunia talam dulu kot....jangan nak senang cnp resepi pastu balik umah buat...banyak cantik! Nampak gaya weekend ni kena berguru ngan pakar kuih jiranku itu...kot2 la ade petua berguna yang boleh dikongsi. yang pasti, misi membuat talam skoteng akan kuteruskan lagi!! SH boleh...insyaAllah...

No comments:

Featured Post

Juadah2 Syawal 2017

Assalamualaikum  Syawal 2017 sudah berlalu pergi meninggalkan kita. Semoga dipanjangkan usia untuk dipertemukan Ramadan dan Syawal 2018...