July 10, 2011

Lemon Pie Meringue


Assalamualaikum

Selamat berhari minggu...kalau semalam hari penuh dengan debaran dan suspen, arini Alhamdulillah dengan segala rahmat dan kurniaanMu, ya Allah...sesungguhnya hanya Engkau yang maha pengasih dan penyayang, jua perancanganMu adalah yang terbaik buat hamba-hambaMu...

Last Friday, ari yang suspen gak...balik keje punya la takutnya jem disebabkan jalan yang banyak tutup. Ini semua gara2 ramai sangat yang nk tolong BERSIH kan KL...haru biru gak kami para ibu yang bekerja nih....tapi Alhamdulillah, kerana cepat bertindak tk de la aku tersangkut dalam kesesakan...kalau biasa aku slalu masuk tol Sprint hiway tu terus ke NKVE, pada aritu bila tengok aje q yg panjang kt tol tu, aku terus tukar lorong masuk TTDI. Syukur Alhamdulillah, aku sampai rumah seperti biasa....tapi malang buat sorang sahabatku yg ikut jalan NKVE, pukul 7 lebih baru smpai umah.....dugaan...dugaan....


Kesinambungan daripada smpai umah on time, dapat la aku menonton rancangan chef selebriti Sheila Rusly...bila dah tengok tu, mesti la ade resepi dia yang aku sangkut...yang buat cair air liur....haaaa...ni la dia...lemon pie meringue...nmpk sedap dan senang sangat diorng buat.....pastu aku pun pelagi, teringin nk mencuba. biarpun aku tak de acuan pie tu, tapi ape2 pun boleh la...janji ade taste.....

hmmmm....mmmng marvelesnya pie ni.....tapi base aku tu tk berapa nk tebal....but overall, ok la....bestnyaaa....puas ati...kalo aku masuk chef selebriti mesti aku mnang....tapi sayang aku bukan selebriti....ngeh3....


Tengok tu, ade 3 layer....resepi tanya pakcik google jer....dapat dari joy of baking...

No comments:

Featured Post

Surabaya - 1 - 4 Sept 2017

Assalamualaikum... Alhamdulillah, satu daripada impian dan angan2 sudah tercapai. Terima kasih Allah kerana mengizinkan kami menjejakka...