May 4, 2011

Macam2 ade




Assalamualaikum..

Nama saya Husna...umur saya 2 tahun...hari ni mama buat birthday party saya...saya sangat seronok...saya dah boleh bercakap sikit2...saya dah boleh jawab salam...saya suka makan keropok lekor dan buah pelam manis...dalam gambar ni saya nak buat peace...tapi belum pandai lagi...hehehhe....yang satu lagi tu, jgn marah yer, saya seksi sikit....(birthday girl yang comel, my niece...buah hatiku)


Peach chilled cheesecake....kek yang paling laku skali




Birthday cake Husna, was done by me....tapi tak berapa puas ati dengan hasilnya. Fondant tu cam buat hal la plak...mungkin faktor cuaca yg hujan pada pagi tu so bila dicanai fondant tu asyik break aje...jenuh ditambah gula icing tapi tak mahu gak dia...a bit disappointed but atleast ade lagi 1 cake yang dapat menutup rupa kekku yg buruks itu....gambar kek lagi 1 tk sempat nk snap...pastu, ade kisah disebalik nama 'HUSNA' pada kekku itu...dah siap terap huruf HUS....bila cari alphabet 'N' tak jumpa...jenuh difikirkan camana nk buat huruf 'N'...macam2 cara telah dicuba...tiba2 datang idea.....toingg...aku pusingkan huruf 'U' tu, jadilah 'N' huruf kecik....hahahhaha....kami bantai gelak tanda puas ati...mana taknya...cam2 cara kami cuba buat, sampai dah nak give up, nak remove dah nama tu balik, tk payahlah tulis, kata mama Husna...tiba2..last minit...Allah berikan aku idea yg bernas ini...heheheh...lega...puas ati...i'm in the process of learning....insyaAllah kalau buat selalu, 1 hari akan terhasil kek yang lebih cantik lagi hasil dari tanganku....insyaAllah...



Roti jala...mok, aku dan adikku Mah yang begitu penat menjala pada hari itu...penat tapi seronok....kaler tk cantik sangat, tak kuning sangat pasal guna yellow lemon colour....egg yellow dah abis....huhuhu....tk per la...janji roti jala tidak menjadi lempeng, dah cukup bagus...pasangannya kari ayam lupe lak nk disnap...karinya telah dimasak dengan begitu enak skali oleh chef SH....hehehehe..



Macam2 kek....silakan...silakan....kek coklat dibuat oleh babysitter Husna (adikku Mah)..., kek pelangi was done by me, requested by mok, mok memang suka kek2 butter plain camtu, kek pisang, beli kat kedai, puding coklat, aku tukang masaknya...semua puji sedap....ehem...ehem....banyak beno benda manis dalam party ni....makan tk leh lebih2...seketoi setiap satu dah memadai...


Mee hoon goreng telah digoreng oleh chef bonda tercinta...sedappp...enak dan berkhasiat...ade sayur, ade telur, ade potongan ayam....hmmmm....walllahhh....

Husna's 2 years old birthday...
Lokasi, Sura Hujung, Dungun

No comments:

Featured Post

Manggo chilled cheese cake

Assalamualaikum Tak tertahan godaan untuk menikmati manggo cheese cake ni. Terbayang2 di mata tak kala terpandang pada dinding FB seseo...