April 6, 2011

Tart Telur...



dont judge taste by it's look...hahahha..



enak sehh...tp makan seketoi dah rasa muak...love blueberry tart more...



ni kesinambungan daripada tart smlm....nak try buat tat telo ni dah lama tapi tk terbuat..sebabnya bebudak tk braper ske tat telo ni, mak budak pun kurang ske gak...tapi rasa why not cuba kan? lagipun crust semalm dah ade tinggal buat filing jer....so camtu la ropernya tat aku nih...buruksss sangat rasa...salah buat ker...salah resepi ker...ker mmng tk pandai buat tat telo..? hehehhe...tapi rasa dia ok la...w/pun ruper tk kuning cantik, tk berkilat....hahahaha....segan plak nk posing kt sini....dah la crust tu pecah2 pas bako...kena study lagi nih...

resepi filing main hentam kromo ingat2 lupe sebenarnya...

telo 3 biji
tepung kastad 2 sudu besar
susu cair secawan
gula 3 sudu besar jer
esen vanilla...

pastu yg bestnye aku masak dulu filing tu smpai pekat sikit...betul ke camtu caranyer...pepandai lak aku....pastu baru masukkan filling tu dalam crust, pastu kita bako jer...bako jer....dan itulah rupenyer....dapat dalam 10 ketoi, rezeki jiran bawah umah 4 ketoi...ok la...sama2 merasa....

Updated - busy lately..jarang jumpa dan sembang2 ngan jiran. Smlm baru dapat jumpa ngan jiran yg dibagi tart telo ni...tanya dia..camane tart? lulus tak? (dia pun pakar masak)..katanya tart ape...tk sempat aku nk merasa anak2 bertuah aku dah rembat 2 ketoi sorang...sedap katanya..tk cukup...hahaha...aku malu2 kucing gitu....lenkali leh buat lagi dgn resepi yg lain pula...tungguuuu....

1 comment:

Nieza said...

Assalam SH, sedap tart telo..nieza suka tapi tak pernah buat lagi...tak pe tak de rupa pun janji mkn sodap..:)

Featured Post

Surabaya - 1 - 4 Sept 2017

Assalamualaikum... Alhamdulillah, satu daripada impian dan angan2 sudah tercapai. Terima kasih Allah kerana mengizinkan kami menjejakka...