April 25, 2011

Mee goreng campak dan Sagu gula melaka



Assalamualaikum...

ha...inilah hidangan untuk dinner malam ni...gara2 terliur sangat tengok mee mamak dalam Jalan2 cari makan semalam....(sesuai ngan harga dia, rm16 sepinggan, tengok pun dah terliur)...tapi mee mamak yang nk dimasak oleh aku dah jadi mee goreng campak...apa taknya...main campak jer ape yg ade.....tengah2 masak, tengok kicapku pulak dah yellek...alamak...ujung2 bulan ni banyak beno benda yang pupus kt umah ni...so inilah jadinya...rupe mee goreng yg tk berkicap nih...hahhaha...si abang jamah la jugak sebelum pergi silat tadi tapi si adik langsung tk dijamahnya....adik bab2 makan ni cerewet sikit...ibunye..layan la jugak sesuap dua....ok la...daripada jadi mangsa cik tong....sedapppp...sapa kata tk sedap....yumyyy...



haaaa...siap aje masak mee goreng, marathon lagi siibu ni nk buat desert permintaan si anak....tk lain tak bukan kes JJCM semalam la kan...kt Melaka...kalau tak de hidangan sagu gula melaka tak sah...si adik pun pe lagi...bila dah tengok sagu gula melaka, melompat la dia suruh aku buat...memang favourite diaorang dari dulu...memang dah lama sangat tak buat....so kat opis tadi, merangka2 la dalam kepala nak buat sagu gula melaka ni....kesian kat anak2 bujang aku...sesekali nk gak ikut selera diorang....buatnya tidak lah payah beno, kata orang pejam mata pun boleh buat, hurmm.....

Dah siap masak, sagu tu aku terus letakkan dalam fridge. Sementara masak gula merah dan santan...bila dah siap semua, keluarkan dari fridge, bila tengok aje, melompat kegembiraan sibujang aku tuh....hahhaha...nk gelak pun ade...seronok kan main lagi dia....hmmm...lazat berkhasiat...alhamdulillah.....

1 comment:

Nieza said...

terliur tgk mee goreng tu...kuih sagu pun sedap juga..

Featured Post

Juadah2 Syawal 2017

Assalamualaikum  Syawal 2017 sudah berlalu pergi meninggalkan kita. Semoga dipanjangkan usia untuk dipertemukan Ramadan dan Syawal 2018...