December 9, 2010

New Kitchen Gadget





Tengok tajuk cam gempaq giler...hahhaa....ni dek kerana rasa tercabar masa ari deepavali aritu so aku pun zaaas gak gadget ni kt Bagus...tercabar nk makan buatan sendiri...dan plak seperti kata kwn aku Amer, kalo u boleh bake a cake, tkkan muruku u tk boleh buat....hahahha....

Masa aku nak beli gadget ni kt Bagus, anak2 gelakkan aku...buat aper la susah2 nk buat muruku, beli aje bu...aku lak jwb...kalo buat sendiri dah tentu2 bersih, minyak yg kita goreng pun minyak yg fresh....yg beli tu ntah minyak ape, roper hitam ker kuning ker, diorng guna...yer dak...dan kerana ke'excited'an aku ni la....akhirnya berjaya gak merealisasi impian nk buat muruku sendiri w/pun tepung muruku tu ready made punyer.....tunggu bancuh jer....ape susah2...ia sedap, ia mudah, ia lazat dan senang disediakan cuma perlukan lebih tenaga utk menekan acuan ni, itu tanggung beres, anak bujangku yg gagah perkasa tu ade....dan plak aku ni jenis yg simple so corak muruku ni pun aku pakai taram jer yg paling senang dan simple....tk payah la aku goyang gerudi utk buat muruku yg cantik2 bulat melingkar tu....janji sodapp....masuk perut hancur gak kan? hahhahha...ni la hasilnyer...dah 4 paket tepung babas ni aku zassss....resepi bawah ni yer

Sepeket tepung muruku babas 500gm (rm3.55 kt Speedmart)
Sesame seeds
Butter 2 sudu besar
Air secukup rasa adunan

No comments:

Featured Post

Surabaya - 1 - 4 Sept 2017

Assalamualaikum... Alhamdulillah, satu daripada impian dan angan2 sudah tercapai. Terima kasih Allah kerana mengizinkan kami menjejakka...